Количката ви в момента е празна!
позиция:
Junior LinkedIn Marketing Specialist
експерт в сферите на:
Контент маркетинг, Социални медии маркетинг, Креативна Реклама
Локация:
София, България
Социални медии/Уебсайт:
Лушка Кокотанекова се влюбва в маркетинга още по време на следването си в Технически университет - София. Макар и да изучава различна специалност, само един предмет е достатъчен, за да запали искрата и да очертае пътя в нейната кариера.
Получава възможност да започне стаж в сферата в Еконт Експрес. Израствайки в компанията, тя решава да специализира, като затвърди знанията си с магистратура по Дигитални комуникации в НБУ.
Любопитството ѝ стимулира промяна, като мотивира Лушка да пробва от различните вкусове на маркетинга. Така тя започва работа в малка маркетинг агенция, специализирана в LinkedIn - BookMark. Там Лушка преустановява своята професионална сила от стратегически маркетинг, към маркетинг на съдържанието, социалните медии и дигиталните комуникации. Така вече над 3 години учи и развива нови умения в сферата, с които допринася за позиционирането и развитието на различни компании в България.
Екипът на Жени в Маркетинг - България имаше удоволствието и привилегията да зададе на Лушка няколко въпроса за нейната кариера, мнения относно маркетинг индустрията, и за нея самата. Ето какво отговори тя.
Как започнахте кариерата си в маркетинга?
В часовете по маркетинг в университета ми беше изключително интересно. Реших, че това е моето нещо, но генерално изучавах коренно различна дисциплина. Това не беше пречка за мен, защото зпочнах да се интересувам повече по темата, да чета в интернет и да се записвам на различни безплатни маркетинг курсове, с които да затвърдя тезата си, че това е моето нещо. Най-трудно беше кариерното начало, без никакъв реален опит в сферата. Шансът за мен дойде от Еконт и тяхната стажантска програма. С ръководителката на моя екип толкова много се харесахме, че ми предложи позицията още по време на интервюто. Така започна приказката.
Какъв съвет бихте дали на жените, които тепърва започват кариера в маркетинга в България?
Да бъдат любопитни, да не се предават въпреки трудностите и да бъдат отворени към модерните технологии, методи и инструменти, с които да оптимизират работата си и да се превърнат в експертите, които искат да бъдат. Опитвайте нови неща и бъдете смели маркетолози.
Откъде черпите вдъхновение да бъдете това, което сте в професионален план?
Креативните кампании ме вдъхновяват да създавам подобни творения и да ставам все по-добра в моята роля. От креативните визии до креативните послания и стратегии. Изключително е интересно да навлезеш в дълбочина и да се замислиш за нещата, които обикновения потребител не подозира. Това е цяла наука.
Кои са маркетинг ресурсите и инструментите, без които не можете?
Не мога без Pinterest, откъдето черпя вдъхновение и вече ми е трудно да си представя света без изкуствения интелект и различните инструменти, които оптимизират времето ни.
Има ли промяна, която бихте искали да видите в маркетинг индустрията в България?
Искам да наблюдавам смислени кампании около мен. Да виждам повече организации, които работят с мисъл за бъдещето ни и прилагат на практика различни социални инициативи.
Кой беше най-предизвикателният аспект от кариерата ви до сега и как го преодоляхте?
Да не попадам в зоната си на комфорт и да запазя искрата въпреки трудностите. Най-трудното решение беше да сложа край на кариерата си в Еконт, оставяйки екип от приятели и съмишленици. Но човек трябва да знае кога да сложи край, за да съхрани себе си и да запази вдъхновението си.
Не бива да се страхуваме от това да предизвикваме себе си. Винаги си повтарям, че никой не се е родил научен, това ми дава сили да предизвиквам себе си и да се захващам с нови неща в сферата на маркетинга.
Кой беше най-успешния момент, проект или постижение от кариерата ви досега и как го постигнахте?
Годишното целеполагане в Еконт беше един от най-предизвикателните проекти, по които съм работила. Представяхме стратегия пред цялата вътрешна общност, а задачата ни беше супер отговорна, защото от това зависеше бъдещето на всички хора в компанията. Преминахме през всичко това заедно с екипа ни. Затова смятам, че силният екип е от решаващо значение за успеха на всяка личност и всеки проект.
Имали ли сте ментор, който е изиграл решаваща роля в кариерата ви? Как те повлияха на професионалното ви развитие?
Моята ръководителка в Еконт. Знаех, че мога да разчитам на нея, тя ми даваше силата да продължавам напред. Винаги ме вдъхновяваше и подкрепяше. Превърнахме се в приятели, липсваше силната йерархия, затова можехме да растем заедно.
Защо станахте част от Women in Marketing - Bulgaria и как виждате своя принос за мисията на общността?
Получих покана да се включа в общността на Women in Marketing, която ме накара да се усмихна. Не ми трябваше много време да мисля - знаех, че трябва да го направя. Вярвам, че има с какво да бъда полезна за бъдещето на тази общност. Винаги съм се възхищавала на успелите дами, които жънат успех след успех. Макар да не съм достигнала върховете в своята кариера, искам да създавам възможности, да помагам на другите млади българи да преминат през трудното начало. Искам да живея в една свободна и развита България, а, за да се случи това, то трябва да бъдем сплотени и вдъхновени. Можем да го постигнем заедно. Вярвам в тази общност и знам, че можем да си бъдем полезни, за да ставаме все по-добри в това, което правим.
Кои тенденции или развития в индустрията намирате за най-вълнуващи или предизвикателни в момента?
Нетърпелива съм да видя до къде ще стигнат новите технологии и как ще се промени света. Съответно и нашата индустрия.
Какъв е Вашият съвет за младите професионалисти, които се стремят да бъдат по-добри маркетолози? Какво е нужно, за да успее човек в тази индустрия?
Да бъде адаптивен, да не спира да учи и никога да не се отказва.
Как си представяте ролята си в бъдеще?
Избягвам да отговарям еднозначно на подобен тип въпроси, защото с личностното и професионалното ни израстване се променят нашите възгледи и цели. Това, което знам със сигурност е, че искам да бъда лидер и да помагам на другите хора да бъдат най-добрата своя версия. Но до тогава, имам да измина още много път и да науча своите уроци. Искам да се докосна до различните направления в маркетинга, за да изследвам своя потенциал и да открия най-силните си страни.
Как бихте искали да бъдете запомнени в индустрията?
Искам всичко, което правя да бъде смислено и да води до резултати за компанията, за която работя. Искам, когато някой погледне към мен, да знае, че може да разчита на мен. Да си каже - Тя е отговорна, тя наистина разбира от това, с което се занимава.
Извън работата, какви хобита или дейности ви доставят радост и презареждат вашата креативност?
Обожавам разходките сред природата и най-вече в планината, както и спокойствието в българските хижи. Дълги години тренирах професионално лека атлетика, това допринесе за моята любов към спорта. Обичам да практикувам всякакви спортове - ски, плуване, тенис, кънки, атлетика и т.н. Помагат ми да презаредя батериите и да отпусна своите мисли, за да могат да се родят свежите идеи.
Има ли урок, научен от Вас досега, който Ви е повлиял както в личен, така и в професионален план?
Да вярвам в изборите си.
Кои са ключовите моменти в кариерата ви, които са допринесли за вашия успех?
Ключовите моменти са изборите, които съм направила в моя кариерен път. А именно компаниите, в които съм работила или работя. Вярвам, че избрах дългия, но успешен път, а това ми помогна да науча много нови неща и то директно от практиката.
Има ли конкретни предизвикателства, с които сте се сблъсквали като жена в маркетинг индустрията и как ги преодоляхте?
Не, не мисля, че съм имала подобни предизвикателства, свързани с моя пол в професионалното ми развитие.
Беше истинско удоволствие да опознаем Лушка по-добре, както и да я посрещнем като член на общността!
Ако сте член на общността Жени в Маркетинг - България и искате да бъдете представени под формата на интервю, моля попълнете формата за запитване.
Ако все още не сте член на общността, но бихте искали да бъдете, запишете се тук.